tussentuss

Idag är det... tisdag ja. Drömde att det var söndag och jag var i chocktillstånd över att denna hårda vecka hade gått så fort. Men sen när jag satt vi frukosten så kom jag på att det inte var söndag. Och att denna hårda vecka just har börjat.
_
Helgen var najsig. Åkte över till mama i fredags och blev bjuden på vitt vin, rökta räkor och lax-kinda-liknande-bakelser. Vet att min bf redan har mig på kroken liksom men om man ska ha en första dejt med lilla mig någon gång så är vitt vin och rökta räkor att föredra. Bara så ni vet, blink-blink.
_
I lördags låg jag hemma hela dagen. Pluggade och kurerade mig framför tv:n. Framåt kvällen blev det middag med Ronja, Sandra, Ylber och Maria inne i staden.
_
Gissa vad som hände i söndags då?! Gissa, gissa, gissa?!
_
Jo, jag övningskörde. :) Med Royan. :( Neeeh. Inge sadface. Det gick super bra och jag är faen en naturbegåvning.
_
Dock tar det 20 sekunder för mig att släppa upp kopplingen. Men om det ska göras ska det faktiskt göras ordentligt!
_
Det var helgen det ja. Nu kommer ett mycket personligt inslag, som dock hela världen vet om förutom Du.
_
Jag gick till Bajs-Tempo för att hämta ut en bok. Öppnar dörren 08.57. (De öppnar 09.00)
- Hallå! Är det okej att jag kommer in nu?
- Ja, det går bra. Hon går fram till kassan.
- Jag skulle vilja hämta ut ett paket, tack.
- Jaha, nej jag är lite upptagen just nu. Jag kan hjälpa dig om tio minuter. Hon går tillbaka till sitt bajs-bröd.
- Du menar om typ tre minuter va?
- Nej, jag har jätte mycket att göra just nu.
- Jaha, men då skiter jag i det då. Dramatisk utgång.
Jag springer snyftande hem. Royan öppnar dörren och jag kastar mig i hans armar och förklarar allting.
- De är fan dumma i huvudet där! Jag har ju sagt det flera gånger.
-Ja, men hon kanske bara var upptagen. Men jag blev så arg och visste inte vad jag skulle göra så då börja jag gråta istället. Nu vågar jag inte gå tillbaka dit igen, någonsin.
- Nej det tycker jag inte du ska behöva heller. Jag kan hämta ut paktet och skjutsa dig till skolan. Vill du det?
- Mmm. Puppyeyes.
_
Det var historien om den onda Bajs-Tempo butiken, den mesiga Sötast och den snälle Royan.
_
Sov sött och vakna blött!


Kommentarer
Postat av: r

Kan tilläggas att de låter kunder som ska köpa något gå före i kassan, fast man själv stått i kö för att hämta ut ett paket i 3 minuter.



idioter.

2010-03-30 @ 21:19:38
Postat av: Anonym

Folk som inte har känsla för service ska inte jobba i den branschen o borde sparkas ut med huvudet före! :P

Postat av: Mamma

Tack gode Gud för att Roy finns. Vad mycket jobb jag skulle få annars....

2010-04-10 @ 10:45:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback