andas in och ut, in och ut, in och ut.

Så typiskt att hjärtat ska hoppa upp i halsgropen just nu. Blir aldrig stressad på "riktigt" för allting löser sig, men ändå så maler allting i huvudet på mig. Vore lite tråkigt om jag ramla ihop bara några dagar innan. Allting kommer antagligen att släppa så fort planet lyfter, får jag hoppas på. 

Annars som sagt så kryper livet fram i rasande takt just nu. Hinner knappt med hälften. Får inga svar på det frågor jag ställer. Känns som att hela mitt livs händelser utspelar sig under denna månad. Skulle gärna vilja vara mer specifik med saker som får mig att stirra apatiskt framför mig men just nu tror jag inte att det inte kommer ge mig någon större glädje genom att nämna det här. 

Fokusera på att komma iväg på den där förbetna skit resan bara!  

Jo Haha! Kom på en rolig sak! Ojoj vad jag började garva nu då!
Vi gick för att vaccinera oss mot Hepatit A.


S- Jag kan ta först... (Ville bara få det överstökat)
R- Nej, men jag kan.
S- Roy, jag vill ta den först!
R- Sofi, nu tar jag den först! Okej!?
R sätter sig bered och lutar sig stört mycket ifrån tanten som ska ta sprutan.
T- Oj, vad röd du var på armen. Tror du att jag kan ta sprutan?
R- Ta den bara... (Han har blanka ögon och jag ser att han knappt andas)
T- Men du, jag kan ju inte ta sprutan på dig om du är allergisk mot nåt. Det där ser inget bra ut... (Hon tittar på Roys röda fläck på armen)
R- Men jag har lämnat blod flera gånger. Ta den bara!
T- Jaja, men att lämna blod och spruta in nåt i dig är inte samma sak. (Hon ser lite road ut eller kanske bara förvirrad ut)
(Roy säger inget mer. Glor bara ner i bänken. Han får sprutan och går och sätter sig. Jag sätter mig på bänken och hon tar sprutan på en gång.)
T- Jag ska bara gå och hämta det andra ni skulle ha med er. (Hon går iväg)
S- Fy satan i helvetets jävla kuuuk!!! (Tror jag sa något värre för det gjorde så ont så att jag stod och hoppade ändå tills hon kom tillbaka. Då satte jag mig ner och bet mig i tungan)

Jag skrattar inte åt att det gjorde ont på mig. Utan att Roy höll på att svimma. När vi kom ut på gatan sen så var han helt knäpp, som om han var i chocktillstånd... Jag kan nog vara en av de mest osympatiska flickvännen ever. Under tiden Roy höll på att svimma så satt jag inte och uppmuntrade honom att andas eller att tänka på något annat. Jag satt mest lutat över stolen, kiknande av skratt. Tror till och med en lyckotår kom rinnande ner för min kind när jag såg Roys glänsande ögon. Nej, jag är inte elak. Bara hela situationen var så komisk.



Kommentarer
Postat av: Mackis

Haha ja du också verkar det som, vad är allt det du ska klämma in den här månaden?? Sorry men har glömt tror jag, var går resan?

Och JA, typ sämsta flickvännen ever, men jag hade nog gjort samma =P Det är därför jag e singel haha...

Postat av: Mackis

Nämen GUD vad häftigt, Vietnam, WOW! Varför just Vietnam? Därav vaccinet antar jag... trist om det krånglar med jobb å skola, men det löser sig säkert..njut av resan! Fota mkt å updatera på bloggen efteråt =) KRAM

2009-03-28 @ 14:44:12
URL: http://woodbog.blogg.se/
Postat av: Roy.

Än en gång skriver Sofi bara 1/2 historian. Denna utomordentligt professionella sköterska trodde nämligen att jag var rädd för sprutor, därav att jag sa att jag lämnat 14ggr. Bara så Sofi vet var jag trött eftersom vi väntat i 45min på att få komma in.

2009-04-01 @ 10:02:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback