För en vecka sedan satt vi och beklagade över att världen blev vit. Men nu smälter det bort och jag kommer nu på att det är inte snön som förtjänade våra klagorop, utan slasket. Detta slask... slask, slask.

Men det bästa med att vintrarna aldrig kommer att bli som de ska vara är att det förbetna ordspråket kommer att dö ut. Nu kommer det snö varannan vecka och det skulle låta roligt om man använde uttrycket tio gånger under en "vinter".

Det som göms i snö kommer upp i tö.

För en vecka sedan beklagade jag mig över vårt förhållande. Hur allt går på rutin osvosv såsom det gör i mer än 99% av alla förhållanden. Så idag ska han överraska mig med en sak vi ska göra. Jag lyckades tjata det ur honom. Hör och häpna vi ska på Antikmässan!

Sofi gråter lyckotårar. (Ironisk) Jaja, bara jag får något så blir jag glad.  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback