hemligstämplat!

Jag har en massa tankar och åsikter som man egentligen inte ska ha... En del resonemang som är moraliskt felaktiga och det vet jag att dem är. Jag står för att jag "vågar" go there lixom. Det är inga tankar jag stödjer att man ska ha egentligen. Om det kom upp i en diskussion skulle jag kunna försvara dem för att se vad som egentligen är fel med att tänka så och hur man ska förstå de som tänker i de banorna. 
Jag brukar väldigt ofta ta den "onda" sidan eller den sidan där ingen kan vara med och försvara sig. Men det betyder inte att jag tycker så.

Tillexempel:
Du: Jag hatar folk som har Hummers!
Jag: Men om du hade fett med cash skulle inte du också ha en sån då?

Truth to be told, jag hatar folk med Hummers men om jag hade fett med cash skulle jag säkert ha en sån lr inte... vet inte förrän man är där. Ett ganska fegt exempel men vissa saker ska inte ens röra mina läppar.  



Idag har jag tänkt en del på allt som händer runt mig. En del saker är bra och en del mindre bra, nästintill katastrofala. Men jag vet och hoppas att allt kommer ordna sig. Det brukar det ju göra, eller hur? Just nu känns det bara lite uppochner. När jag säger "uppochner" så menar jag det verkligen. Känns som att dragningskraften egenligen är ut mot rymden. Har allt blod i huvudet. 
Undra vad som skulle hända om man bara gav upp allt? Säga tjaba, lås in mig tack.
Undra om det finns någon inom psykvården som rådger någon att ta sitt liv för att lixom spara tid och pengar. Äh du är ju helt jävla omöjlig! Det enda du skulle må bra av finns inte på denna jord. Klirr! Rakt ner i fickan med stålarna bara.
Stört egentligen!
Man borde få varje människa eller varelse man skadar psykiskt eller fysikt få en fet örfil helt automatiskt. Då skulle nog folk få mer vett! Ingenting som påverkar yttrandesfriheten utan mer en moraloch ettiket bitchslap. Ingen ska kunna påverka den. Utan den styrs utav naturen, typ av molekyler...

Okej nu börjar jag spåra... Men kom ihåg att livet är inte mer än vad man gör det till egentligen. Att om du tror att det du tycker, tänker och gör påverkar något större så tänk en gång till. Inte ens om du avskaffar demokratin tror jag att moder jord skulle give a damn!



   

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback