Kollektivtrafiken i storstaden...

...kan få ens känslor att svämma över! I mitt fall idag åt irritation över att Stockholmarna inte verkar förstå att det faktsikt är människor som du puttar och gruffar åt. Men som vanligt så sväljer jag min irritation och hittar på en sorlig historia om människan som rättfärdigar det den gör. Typ att hans mamma precis har dött, att hans chef psykiskt misshandlar honom eller att han har en psykisk sjukdom.

Vi klev glada i hågen över att kursen nu är avslutat och lite trötta efter två långa veckor på tunnelbanan vid Thorhildsplan. Vi är sju stycken som står vid dörrarna och försöker ställa oss i ordning. En "man" med näsan i vädret säger 
citat " Ursäkta, kan du flytta på dig eller?!"  
Vi tittar lite snett och eftersom han har världeeeens pipigaste röst och beter sig som att han inte riktigt har alla hästar i stallet så är det någon av oss som fnissar till lite. Han vänder sig då om och glor ilsket på samma tjej han bad flytta på sig och säger
citat " Vad var det som var så himla roligt da?!"
Hon säger bara va lite ilsket över att han flyger på henne varpå han säger
citat " Du är så ful!" 

Tjejorna går av vid centralen och jag och en annan tjej sätter oss snett emot varandra över mitten gången. Vi pratar lite varpå en farbror i en gigantsikt svart rock ställer sig mittemellan oss i gången. Trevligttrevligt! Trångttrångt! Vi säger sedan hejdå och hon går av.

När jag sitter på mitt säte så märker jag hur trångt det är i mittengången så jag hoppar in lite mot kvinnan som sitter i fönstret så att de som står upp inte ska luta sig mot mig. En tjej tar detta som en inbjudan att typ sittluta sig på mitt säte. I protest så vrider och vänder jag mig tills jag får nog och säger
citat " Ursäkta men det blev lite trångt på mitt säte nu"
Tjejen svarar att
citat " Nej då, det är ingen fara. Det är lugnt"
Medan hon tycker att det är jätte snällt av mig att hon och jag kan dela säte så sitter jag i knät på kvinnan vid fönstret och smider onda planer.

Jag ska gå av vid Gullmarsplan och jag får lägga band på mig för att inte "råka" puta ner tjejen från mitt säte. Det är många som ska gå av så jag chillar lite och låter folk gå av innan jag och kvinnan som också inte verkar vara en sån som hetsar upp sig ska gå av. Men när vi ska gå av så tycker de som ska gå in i vagnen att de måste faktsikt få gå in och sätta sig innan vi ens kommer ut från mittengången. Så där står kvinnan och jag och brottas med folk i mittengången som ska sätta sig ner bara för att vi ska få komma ut.

Vid Gullmarsplan byter jag Tunnelbana och ska åka en station tack och lov! För vid dörrarna står en tant (typ 50) med solglösögon och smaskar på ett tuggummi så högt att jag får panik!

Jag går av vid Skärmarbrink, förbannar alla bajskorvar, svär att mina barn inte ska växa upp i Stockholm och gör seriösa planer på att ta körkort och gå ur Miljöpartiet! 

  

Kommentarer
Postat av: r0y

=/ jvla tubjvlen o idiotefaner

2008-10-27 @ 16:20:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback