en tredje del av sitt liv.

Just det! En tredjedel av sitt liv så väntar man på något. Något konkret, asså tunnelbanan, man står i kö eller kanske bara bättre tider...

Jag väntar på Roy. Jag väntar på sms. Jag väntar på mina böcker. (Fast dom lär jag ju inte få mitt i natten, så det kan jag nog vänta på imorgon igen vid, kanske åtta tiden). Jag väntar inte på så mycket mer just nu. Jo, jag väntar på att klockan ska vara tio på lördagkvällen. 

OMG! Jag måste vara en av de fegaste människan ever! Jag är just nu så rädd! Eller asså jag är alltid rädd. För konstiga saker. Såna saker som är lite löjliga. Men sådan är jag!

De gångerna jag känner mig minst rädd är när jag inte behöver kontrollera bakom mig, när jag har ryggen fri. Detta är jätte bra med mitt skrivbord för när jag sitter där så sitter jag med ryggen ut mot rummet... panik, inte bra. 

Sängen står mitt i rummet. Det är inga problem när Roy sover bredvid mig för då ligger jag ju med ryggen mot honom.
Men när jag sover själv så ligger jag på rygg. I min kokong, med händerna strategiskt över huvudet och fötterna ordentligt nerbäddade. 

Jag kan förklara att en kokong är som en sovsäck som jag Alltid gör när jag sover. Har gjort det så länge jag kan minnas. Jag ligger hellre och toksvettas än sover utan min kokong. 

Kokongen gör så att inga övernaturliga väsen osv som är bredvid/under sängen kan röra mig och som jag lärde mig lite senare, att inga vampyrer kan bita mig. Kokongen börjar vid hårfästet och slutar som en rundning runt fötterna. Oftast har jag händerna utanför, så att jag kan försvara mig. Ansiktet har gjort en öppning för.

Asså detta låter väldigt löjligt. Det är jag mycket medveten om men det är en avancerad och noga utarbetad teknik. Haha! Vore roligt om jag kunde lägga ut en instruktionsstripp på hur man gör. Ska se vad jag kan göra!

Sov sött och vakna inte blött  

 

Kommentarer
Postat av: Malin

Jag har också kokong. Du är inte ensam.

Jag måste ligga så att jag kan se dörren också.

2008-11-12 @ 16:12:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback