Skvallerbytta

Hejsan! och hoppsan får jag väll säga också. Mår inte särskilt bra idag och detta beror inte bara på att jag nästintill lyckades dricka en sprit flaska själv igår. Nä utan även att jag har tröttnat på att folk ska bry sig så himla mycket om vad andra tycker, tänker och säger. Man lever bara en gång och jag tror knappast att en vanlig svensson medborgares åsikter lever vidare efter att denne har dött. 

Med detta menar jag att om jag säger att A har en konstig färg på håret till B, så är inte det jordens undergång. Utan kanske bara ett tecken på att jag är en människa med tankar, åsikter och därmed har jag även ett hjärta. Man ska stå för vad man säger för annars så är man en falsk människa och detta gör iallafall mig mer upprörd än meningslöst fjortisskvaller.

Nu ska jag ut till solen, som just gick i moln och planera midsommar firandet med min darling. Ska till nortan och det ska bli kul. Men de som inte vill umgås med mig något mer behöver inte ens besvära sig med att meddela mig. Utan ni kan bara sakta fortsätta med era liv.
Ha det nice!  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback