kärleKelräk

Det är genom handlingar som man på riktigt vet hur en annan människa känner. Om denna människa säger en sak och gör en annan så tolkar jag handlingen och inte orden.
Om man nu skulle säga, bara på skoj att ett par firar tre år tillsammans och den ena i paret ska jobba hela den dagen och bestämde att denna skulle jobba hela dagen efter att man diskuterat dagen med varandra, hur ska man då tolka den handlingen? 

Ska man utgå från att personen i fråga vill väl man bara är en klant eller ska man börja fundera på hur förhållandet ser ut? 

Jag tror jag tolkar det på det senare "förslaget". Att man är en klant är helt okej men efter tre år kan det börja handla om att ta varandra för givet och man tänker i "vi" termer men dessa "vi" termer har istället blivit ett "jag vet bäst för oss två" term som inte alls stämmer för "vi". Alltså att den ena personen har bestämt sig för att allt är bra medan den andra personen, tyst eller ljudligt önskar sig något nytt eller något annat eller till och med något gammalt. 

Att ignorera i så simpla och kanske larviga saker som årsdagar och liknande är för mig väldigt synd och inte alls såsom jag såg mitt förhållande för två år sedan. Sen kan man ju vara realistisk och tänka att livet är ingen jävla dans på rosor och inget förhållande kan nå upp till den drömstandarden jag har som mål...

Men tillåt mig att tyna bort en bit och drömma bort till den där drömmen för två år sedan. 

Tack boobie för fina, struliga, roliga, otroliga, bajsiga, lärorika, minnesvärda tre år.



Kommentarer
Postat av: Klara

Hellu Daarling!

Visste inte att du bloggade så ofta? Ska hålla mej updaterad i fortsättningen. Jepp skitbra med gratis bussar osv, om man bara fattade hur de funkar!! Har försökt ta mej runt lite idag å gick först på fel buss, vilket iof inte gjorde så mkt eftersom alla går runt runt men lite smått pinsamt att stiga av där jag gick på och börja om från början igen, särskilt eftersom jag var själv på bussen!! Well whatever, det gick bättre sen.. Hur går det i plugget föresten? Låter som ni har en hel del att göra...träffar du Kornet om dagarna? Har ni lektioner varje dag?

Låter föresten som att du e lite bitter på pojken eller? Bor han fortf hos dej?

Pussss

Postat av: sötast

ja lite bitter men ingen fara för jag har köpt värsta fina presenten åt honom... ja jag träffar kornet typ varje dag, går inte i samma grupp dock. har redan väsrat eximanitionen som ska in o en massa annat. nu ska jag kolla sexandthecity så höres kisskiss

2008-09-01 @ 23:51:52
Postat av: royast

Nä äää sötast e inte bitte på mig för ja lööv her o ja har lagat mat åt henne o ska ta hand om henne när hon kommer hem. :)

2008-09-04 @ 21:54:06
Postat av: admin

aajooo visst hörru. kan ha dåligt minne men inge minne av den kvällen :P

2008-09-06 @ 18:20:48
Postat av: Erik

Titta, killen bredvid dig ser ut som Ken

2008-09-24 @ 18:34:43
Postat av: Anna

Va sööta ni är!

2008-10-07 @ 18:25:30
URL: http://hottis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback