naiv

Det slog mig just precis nu!
Jag satt och tänkte på att imorn eller under den följande månaden ska jag gå runt till olika cafeer osv och fråga efter jobb. Jag tänkte "men det måste ju vara lätt eftersom jag har jobbat ett halvår på mcdonalds". Det kanske inte är så naivt som de lätt tillslut i mitt huvud faktsikt... menmen! Om man tänker så om att skaffa jobb i Stockholm så tänk då hur man tänker på människor! Att man litar på andra mäniskor. Att man utan att tänka att man måste ge nåt tillbaka får av andra. Människor är ju onda, själviska djur! Att den person som du berättat hemlighet för går vidare och säger till andra, att den du älskar tar emot men ger inget tillbaka och mitt i allt man är uppe i så märker man inte fören det är försent... 

Jag erkänner att dessa tankar är otroligt pessemistiska(eller vad det heter) men det är ju nästan faktsikt sant ju! Tänk efter själv på nåt som pågår runt dig just nu och se att antingen du eller den andre är den som ger och ger.
Men naivitet är inget man kan få eller "slås av", det är något man föds med.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback